Website counter

About Me

My photo
Just a simple person =) Life's must REDHA Be yourself and follow your heart.

Saturday, September 25, 2010

Di Sebalik 10.10.2010, Sakitnya..


Lawa je nampak tarikh ni. Ni bukan tarikh aku nak kahwin lah..hehe. Tapi disebalik tarikh ni tersimpan satu kenangan yang tak kan aku lupekan. Tibe-tibe je ni..haha

Tarikh 10.10.2008. Dah dua tahun rupenye berlalu kan. Tapi rasa macam baru semalam je berlaku. Tiket bus rapid-KL ke sana pon masih aku simpan. Saje je nak buat kenangan- kenangan..haha (Konon-kononye..huhu)

Masih teringat-ingat lagi suasana kat PAS, Plaza Alam Sentral Shah Alam tu. Dalam kesedihan berjalan keseorangan dengan penuh kehampaan, dengar plak lagu sedih ’Munajat Cinta’ Ahmad Dani ft The Rock. Lagu ni gak lah yang selalu die nyanyi. (syahdu sungguh, huhu)

Malam ini kusendiri

Tak ada yang menemani

Seperti malam-malam yang sudah-sudah..

Hati ini selalu sepi

Tak ada yang menghiasi

Seperti cinta ini

Yang selalu pupus

Macam tau2 je penjual CD tu aku tengah sedih. Dah terasa macam filem hindustan je plak. Haha.. (ketawa dalam kesedihan)

Tak penah aku rasa sedih mcam hari tu..terus tak jadi aku nak beli barang kat Pc Fair tu. Perut yang lapar, penat menunggu die sampai langsung hilang lapar. Tak ade perasaan ape-ape lah. Tak tercerita apa yang dah berlaku. Biarlah aku je yang tau macam mana waktu jmpe dengan die. Orang yang aku tak sabar nak jumpe tapi berakhir macam tu.. =(

Aku terus berlalu lepas jumpe die macam xda ape2 berlaku. Padahal dalam hati tuhan je yang tau betapa aku tak terdaya sangat nak tgu lama- lama berdepan dengan die. Padahal dalam hati aku dah banjir dah. Tinggal depan die je aku still control cool je. Hebat gak aku berlakon. (ketawa dalam kesedihan, hahaha)

Terasa aku berada kat awang-awangan je tinggalkan tempat tu. Walaupun sekeliling aku time tu sesak dengan orang ramai, tapi pasal aku tengah sedih dan terkejut sangat-sangat dah macam tak de perasaan. Macam berada di alam fantasi je. Nasib baik bukan alam barzah..haha (tragis bile engat balik)

Waktu berlalu dari situ, nak tunggu bus rapid sebenarnya aku masih harap die akan ada time 2. Harap sangat die akan ade seperti waktu sebelumnya, die tak kan biarkan aku sorang-sorang kat situ. Tapi itu dulu.. =’( Bukan lagi sejak saat tu.

Dan sekarang..


Aku masih aku lah..hehe. Biarlah semua tu berlalu. Kadang-kadang apa yang kite nak bukan semestinya baik untuk kita. Betul lah kata orang ‘Jangan terlalu sayangkan seseorang sebab mungkin suatu hari kita akan membencinya’.

Tapi bagi aku, aku tak dalah sampai nak benci. Cuma kena ingat ‘Bukan semua orang yang sayang kita akan terus sayang dan kekal dengan kita’.

Macam mana pon kan, life’s must go on beb. Haha..biarlah.

Seandainya die hepi, aku pon hepi gak. (Ayat memujuk..huu)

Sekurang-kurangnya semua ni mengajar aku lebih kenal hati budi manusia.

Dan menjadikan aku lebih berhati-hati dalam bina satu hubungan dan jadikan aku seorang yang tabah. Cewah..haha

Yang penting kan hidup ni kena selalu redha.hehe..

My heart say: Thatz b’coz Allah know better =)


No comments:

Post a Comment