Website counter

About Me

My photo
Just a simple person =) Life's must REDHA Be yourself and follow your heart.

Saturday, September 25, 2010

I learn everything from YOU

Awak-awak, nak tau x sejak hari tu gak lah saye belajar untuk buat semua benda yang dulu kite sama-sama buat. Tapi lebih banyak awak buatkan untuk saye lah sebenarnya..hehe

Saya selalu tak amik kesah bila awak kata,
"Belajar lah buat sendiri, nanti kalau awak takde macam mana"?..

Dan saya selalu jawab,
" Alah, saya tau awak akan sentiasa ada, sebab awak ada lah saye nak awak buatkan"..hehe,
lucu bile engat balik kenangan tu. Rindu rasa nya...

Eh, Saya ingat lagi apa yang kite same-same suke..

Awak suke coklat, saye pon!
Awak suke air soya, saye pon!
Awak suke ais cream, saye pon!
Awak suke cheseze wedges, saye pon!

Tapi kan kadang-kadang kite tak persefahaman gak kan awak..

Awak suke pink, saye suke biru. Dan sekarang saye pilih untuk putih.
Awak suke patrick, saye suke spongebob. Dan sekarang saye pilih untuk tak tengok dah cite tu.
Awak tak bagi saye minum air gas. Dan sekarang saye belajar minum air masak je.
Awak tak bagi saye main ujan, Dan sekarang bile kena ujan sikit pon saye dah nak demam..huhu

Kadang-kadang saye kesian kat awak. Sebab saye banyak cakap. Bila jumpe awak, saye nak cerite macam-macam. Kalo boleh semua nak share ngan awak..haha
Dan bila awak penat, awak juz layankan je saye cakap. Kalo tak nanti saye merajuk (kononnya). Haha lucu lah awak ni..

Bila awak tengah sedih kadang-kadang saye tak tau nak pujuk macam mane. Saye akan buat lawak ntah ape-ape sampai lah awak ketawe. Bukan nak menambahkan sakit hati awak. Cume...
Saye sedih bile tengok awak sedih.



Kalau saye penat plak kan, saye lebih suke dengar awak bercerite dan tersenyum je. Bukan saye tak amik perhatian ape awak cakap. Cume saye lebih suke tengok awk bercakap, macam-macam gaye ade!..hehe Lucu lah awak ni..


Dan baru saya faham kenapa awak selalu ckap macam tu =(
Sebab saya tau semua benda tak akan kekal. Macam pelangi.. memang cantik, tapi sementara je..huhu. Tapi tak hairanlah awak kan.
Orang berkahwin, boleh bercerai, orang bercinta boleh putus, berkawan pon boleh gaduh..
dan... Sayang pon boleh jadi benci kan awak?

Tapi tak kesah lah. Sejak dari hari tu, waktu tu, banyak benda saya dah belajar. Banyak benda yang dah ubah hidup saya. Saya cuba nak jadi orang lain. Sebab kalo boleh saya tak nak engat lagi waktu kite sama2 dulu. Bukan sebb saye benci awak tapi saye nak belajar terima kenyataan yang tak semua benda kita boleh miliki.


Apa-apa pon seandainya saya diberi peluang untuk jumpa awak lagi kan, sya nak ucapkan terima kasih. Saya hanya sedar bila awak dah tak da sekarang. Lambatnya saye untuk belajar menghargai semua tu.. =(
Kalau semua ni tak jadi, saya tak kan tahu hati manusia ni macam mana. Saya tak kan mudah percaya orang lagi.

Dan sekarang awak nak tau x?!! =D


Saya dah belajar iron t-shirt sendiri tau,
Saya dah belajar naik bus sendiri,
Saya dah belajar naik LRT sendiri,
Saya dah belajar translet sendiri,
Saya dah belajar nak makan udang macam ne,
Saya dah belajar nak buat spageti sendiri...hehe

Dan yang paling saya belajar..............


Saya dah belajar untuk tak harapkan orang lain lagi..
Saya dah belajar untuk buat semua sendiri..
Saya dah belajar untuk hidup sorang...
Saya dah belajar dari semua tu awak,


menjadikan sye lebih kuat =)
(walaupun kadang-kadang saya lemah untuk hadapi sorang2 awak) =(

2 comments:

  1. berterima kasih pada orang2 yg tak mempeduli, sebab mereka dah ajar kita macam mana nak hidup berdikari..

    ahaks.

    ReplyDelete
  2. ye ain..seandainya.. =(
    but's its ok..ada hikmah..

    ReplyDelete