Website counter

About Me

My photo
Just a simple person =) Life's must REDHA Be yourself and follow your heart.

Wednesday, September 15, 2010

Makna Sebuah Kemaafan

Besarnya Erti Kemaafan



Soory seem’s to be the harders word? Hmm, betul ke ni? Agak nya lah kot. Memang susah pada sesetengah orang untuk mengucapkan kata MAAF/ SORRY. Mungkin pada dirinya hanya menjatuhkan maruah je, ego lah katakan. Tapi pada saye tak salah kalo kite yang memulakan. Bukan kena bayar pon ucapkan maaf. Haha..

Kadang-kadang sesuatu perkara tu, kita rasa kita tak bersalah pon. Tapi tak salah je kan kalo kite yang mintak maaf. Tapi kata orang kan, dan kata saya lah, "Mengalah adalah lebih baik". Bukan bermakna kita kalah atau tak berani. Tapi untuk menyelamatkan keadaan. Daripada kita bermasam muka kan.. Bukan ke tak best macam 2. Kan, kan awak?hehe..

So, sempena bulan mulia ni jom lah kite bermaafan. Takkan bulan mulia ni pon tak mau gak nak ucapkan maaf kan. Mahal sgt ke kata2 2?? Tapi kalo maaf mudah sangat diucapkan pon susah gak.

Senang memaafkan makin banyaklah kesalahan yang dilakukan. Benda yang senang dapat, macam dah takde nilai rasanya. Tapi ape pon.. Kalo malu sangat nak face 2 face, ape kata kita gunakan teknologi yang serba canggih sekarg ni kan. Apa lah makna teknologi kalo tidak digunakan..hehe

Apalah sangat harga kad Rm1 dan SMS yang 1 sen jika dibandingkan bahagianya diri yang memaafkan. Sesuatu hubungan tu masih boleh diselamatkan dengan mengucapkan maaf. So, tgu apa lagi? Jom!!

My Heart say: Selamat hari raya semua, maaf ye salah silap. Saya dah lama maafkan awk lah ~

No comments:

Post a Comment