Website counter

About Me

My photo
Just a simple person =) Life's must REDHA Be yourself and follow your heart.

Friday, April 8, 2011

Praktikum oh praktikum =)

Everything wil be ok..Praktikum oh praktikum Hmm lucu bila teringatkan kembali apa yang dah jadi. Isu penempatan praktikum benar2 menggugat emosi setiap studen semester 6 yang akan menjalani praktikal tidak lama lagi. Alhamdulillah, akhirnya aku dapat kat sekolah yang boleh lah dikatakan dekat lah gak dengan family. Tak lain tak bukan sekolah yang dahulunya aku masuk sebagai studen dan akhirnya siapa sangka yang aku akan kembali semula di sana. SAM (P) SAB MUAR. But’s bukan sebagai seorang pelajar lagi namun seorang CIKGU.. (praktikum je pun) hehe..tak kesahlah. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan apa yang menggembirakan aku akan lebih masa untuk balik kamponggg!! Yahuu..hehe

Aku buat sorang-sorang je mulanya. Dan ntah tbe2 ada sorang pelajar yang sama kos sejarah nak buat same gak dengan aku. Ok je lah..walaupun dia bukan wanita sekurang-kurangnya ada lah gak member nak ajak borak. (Borak ke nanti?) hahaha… anyway Tq Alimin sudi menemai ku.. (tapi x kesah pon ade kawan tak)..heehhe

Bila sebut fasal kawan ni, sebenarnya niat di hati memang nak buat bersama-sama dengan si dia. Tapi waktu penempatan sekolah dan semua yang berkaitan dengan praktikum mula diperkatakan memang masing-masing sibuk hal masing-masing. Lebih-lebih lagi kami ade sikit lah kot masalah. Kecelaruan kesefahaman..haha, (ntah ape lah aku tulis ni). Dan si dia pon mengambil keputusan untuk buat nun di utara. Dan akhirnya aku di sini lah, di selatan. Utara dan selatan..jauhnya. Tapi dapat dihubungkan dengan tol uatara-selatan. Sama lah macam kami. Tak kesah lah jauh, tapi kami dihubungkan dengan teknologi dan yang penting ikatan dan ingatan dalam doa dan kenangan bersama…(so sweet, hehe)

Akhirnya sekarang baru nak menyesal lah plak rasa. Haha, dan aku tertanya kenapakah waktu tu aku tak tanya, atau tak ajak kiteorang same2 buat di satu sekolah dan satu daerah yang sama. Tapi tu lah, masing2 ade ego. Dan akhirnya beginilah jadinya…huuu. Takpe2, jauh di mata dekat di hati (memujuk hati) Kalau adanya dirinya xyah susah2 pk. Coz she always help me =) Sekurang2 nya ada lah orang nak diajak berborak dan ber share suka duk, dugaan dan cabaran yang melanda sewaktu praktikum nanti..(wah…banyak tol cabaran..haha). Namun apakan daya, kami hanya mampu merancang (rancang ke?). Setelah tinggal beberapa hari lagi pelajar semester 6 UPSI akan menjalani praktikum pada 9 hb 5, 2010 pihak yang berkenaan tidak lagi membenarkan untuk menukar tempat praktikum..huhuhu, tragis. But’s it’s ok…walaupun agak menyesal tapi xpelah. Myb ade hikmah apa yg berlaku. Dan kata orang ‘JAUH DIMATA, DEKAT DIHATI’.

Ape2 pon untuk semua pelajar yang akan menjalani latihan mengajar, semoga berjaya dan menjadi guru yang mantap dan meletup! Haahhaha, insyAllah..

No comments:

Post a Comment